reklama

Všechny barvy duhy: Po modrém víně přichází i kompletní barevný mix

11.8.2017 – Zuzana Rychlá
Španělská vinice se inspirovala úspěchem modrého vína a nabízí vína všech barev
Pestrobarevná vášeň
Pestrobarevná vášeň

Pestrobarevná vína nabízí vinařství v edici pojmenované "Vášeň".

Když v loňském roce představil španělský Gïk své modré víno, hovořilo se o přicházející vinné revoluci. Tradiční nápoj, v netradiční barvě, se stal okamžitě hitem a firma prodala během šesti měsíců více než 100 tisíc lahví svého modrého vína Gïk Blue. Úspěch novinky pochopitelně nenechal konkurenci chladnou a nápad má své další následovníky.

Pestrobarevná vášeň

Na „barvy“ vsadilo i vinařství Bodegas Santa Margarita ze západošpanělského Caudete. Nejde ale tentokrát o jednu barvu, nýbrž o kompletní duhový mix. Firma, která se výrobě a distribuci vína zabývá od roku 2003, nabízí vedle modrých i vína zelená, oranžová nebo sytě růžová. Barevnosti jednotlivých vín je dosahováno stejným způsobem jako v případě modrého Gïk Blue – pomocí organických pigmentů separovaných z hroznů.

TIP: Červené, nebo bílé? Španělská vinice chce prorazit s modrým vínem

Novinka se rychle ujala, a kromě domovského Španělska se rychle prosazuje na zahraničních trzích, zejména pak v Nizozemsku a Velké Británii. Otázkou je jak dlouho. Zatímco zákazníci, soudě alespoň podle zájmu, novinku vítají, úřady jejich nadšení ani zdaleka nesdílejí. Své o tom ví i vinaři z Gïk, kterým bylo zakázáno používat pro svůj nápoj označení „víno“. Paradoxně ne kvůli jeho chuti nebo složení, ale kvůli jeho barvě. Oficiálně totiž nic takového jako „modré víno“ neexistuje a firma musí své víno nabízet v kategorii „ostatní alkoholické nápoje“.

Kromě změny značení si úřady vymohly i změnu složení – víno Gïk Blue tak firma nově prodává s 1% příměsí hroznové šťávy. Jak vidno barva je u vína důležitější než jeho chuť a složení. Alespoň tedy podle španělských úřadů.

Foto, ilustrace: 
Facebook, Bodegas Santa Margarita
Zdroj: 
periodismo.com
reklama