reklama

Běžela v sukni a v sandálech z pneumatik: Přesto vyhrála ultramaratonský závod

26.5.2017 – Zuzana Rychlá
Zvládnout ultramaratonský závod obvykle vyžaduje měsíce a roky tvrdého tréninku. Pro dvaadvacetiletou pasačku ovcí z Mexika ovšem nic z toho neplatí

Kvalitní běžecké boty, kompresní ponožky, oblečení z rychleschnoucích funkčních materiálů a energetické nápoje – to je dnes nepostradatelná výbava moderních vytrvalostních běžců. Když se na konci dubna postavila na start ultramaratonského závodu v mexickém Puebla dvaadvacetiletá pasačka ovcí María Lorena Ramírez, nic z toho na sobě neměla.

Na padesátikilometrovou trať se María vydala v dlouhé sukni, bavlněném tričku a sandálech vyrobených z recyklovaných pneumatik. Kolem krku si uvázala šátek a do ruky vzala láhev obyčejné vody. Přesto závod vyhrála a získala odměnu ve výši 6 000 pesos (zhruba 7 700 korun).

Ti, co chodí dobře

Pasačka María nemá za sebou žádnou běžeckou průpravu, nepočítáme-li každodenní péči o stádo. Denně prý María se svými ovečkami ujde 10 až 15 kilometrů. Letošní vítězný závod ale nebyl její první zkušeností s vytrvalostními závody. V loňském roce María zvládla dvojnásobnou trať v legendárním závodě Ultra Caballo Blanco a doběhla zde druhá.

TIP: Devítiletá holčička absolvovala zničující závod amerických mariňáků

Tajemství zdatné běžkyně ukrývá její původ. María je příslušnicí indiánského kmene Tarahumarů, kteří jsou považováni za nejlepší terénní běžce na dlouhé tratě na světě. Horští indiáni Tarahumara žijí v pohoří Sierra Madre Occidental. Sami si říkají Rarámuri, volně přeloženo jako „běžící lidé“, „bosí běžci“, „rychlé nohy“ nebo „ti, co chodí dobře“.

Neuvěřitelná tělesná a duševní kondice Tarahumarů je dlouhodobě předmětem zájmu mnoha badatelů. Odborníci se přiklánějí k názoru, že hlavní podíl na jejich výjimečné kondici má život ve vysokohorském prostředí, zdravá strava a obecně zdravý životní styl. Výskyt nemocí se u Tarahumarů blíží nule téměř v každé kategorii, včetně cukrovky, cévních onemocnění či karcinomu.

Foto, ilustrace: 
Facebook | Fotografix
Zdroj: 
Mexico News Daily
reklama